شیدایی: آمادگی برای بحران ها، هدف مسابقات عملیاتی دوام ثامن نخستین شاخص توسعه کشور، آموزش و پرورش است | سخت‌ترین دوره تحصیلی، دوره ابتدایی است زمان پرداخت معوقات متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد (مهرماه ۱۴۰۴) پایان مأموریت دزد «ضبط و آچار» در خیابان‌های مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) کاظمی عنوان کرد: افزایش ۶۷ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴ خبر جدید در خصوص واریز معوقات حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان بازنشستگان تأمین اجتماعی (۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی افزایش شدت وزش باد (پنجشنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۴) شرایط بهره‌برداری مادران شاغل از کاهش سن بازنشستگی چگونه است؟ ناگفته‌های رئیس سازمان بهزیستی از جنگ ۱۲ روزه | روایت اعلام آمادگی ۲۲ هزار پزشک متخصص برای خدمت رایگان در عرض ۲۴ ساعت! درباره مجله «پست و تلگراف» که توسط اداره پست ایران منتشر شده است | اولین نشریه اداراتی ایران مددجویان در راه خانه بخت | آیین اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوجین تحت پوشش بهزیستی در خراسان رضوی برگزار شد آیا کودک بدغذا به مکمل نیاز دارد؟ چرا نباید چایی را دوباره گرم کرد؟ شهادت مأمور پلیس مواد مخدر در جاده زاهدان _ نهبندان + (۱۷ مهر ۱۴۰۴) معوقات بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی چه‌زمانی پرداخت می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) | فعلاً خبری از بارش باران نیست نقش کلیدی ژنتیک در درمان کودکان ناکامی در استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در ناوگان پستی خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی کشور (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | ورود سامانه بارشی به کشور در اوایل هفته آینده مشهد ۱۰۰۰ پرستار کم دارد | کمبود ۴۰ درصدی پرستار در مراکز درمانی شهر رئیس سازمان بهزیستی کشور: مدارس، کانون جدید فرهنگی و اجتماعی محلات می‌شوند | طرح «سلام»، مقدمه خدمات جدید به اقشار مختلف مردم تشریح اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی | طرح‌هایی برای عبور از ناترازی و توازن مالی در حال اجراست گلایه از  صف‌های طولانی ام آرآی در مشهد  | فقط ۱۹ دستگاه برای چند میلیون نفر هر دمنوشی درمان نیست | هشدار پزشک طب سنتی درباره مصرف خودسرانه دارو‌های گیاهی شربت سرفه ساخت هند کودکان را می‌کشد؛ نخورید! آمار ازدواج و طلاق طی شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ در خراسان‌رضوی | ازدواج اوج گرفت، طلاق عقب‌نشینی کرد مشهد، میزبان اولین مرکز «مهر و گفت‌و‌گو» | اجرای آزمایشی طرح ملی «سلام» در منطقه قاسم‌آباد مشهد + فیلم (۱۷ مهر ۱۴۰۴) بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین‌اجتماعی بابت هزینه درمان | چرا مصوبه سران قوا اجرا نمی‌شود؟ سیگار کشیدن خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

آیا رانندگی بین خطوط شما را دیرتر به مقصد می رساند؟

  • کد خبر: ۳۶۹۹۳
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
آیا رانندگی بین خطوط شما را دیرتر به مقصد می رساند؟

مترجم: عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ همه راننده ها دست کم یک بار این سؤال را مخصوصا وقتی در ترافیک گیر افتاده اند از خود پرسیده اند که «آیا لاین کنار سریع تر حرکت نمی کند؟». شاید در ظاهر، شما با سرعت بیشتر جابه جایی خودروها در لاین های مجاور خود روبه رو باشید، اما برآیند پژوهشی که در دانشگاه تورنتو انجام شده است نشان می دهد که این گونه نیست. در واقع، تغییر متناوب خطوط در حین رانندگی و جلو و عقب رفتن های متعدد نه تنها شما را سریع تر به مقصد نمی رساند بلکه می تواند جان شما و دیگر سرنشینان خودرو را نیز به خطر بیندازد.

توهم سرعت
براساس یافته های شبیه سازی رایانه ای توسط پژوهشگران کانادایی، راننده گرفتار در لاین پرترافیک صرفا به دلیل ثابت نشستن در خودرو خود و فاصله گرفتن خودروهای عبوری از دیگر لاین ها به این تصور می رسد که آن ها سریع تر هستند. اما این تصویر تنها توهمی از واقعیت است. برای تشخیص این توهم از واقعیت، تنها راه حل خروج از خودرو و ایستادن بر لبه پیاده رو یا مسیر و نگاه کردن به جریان کلی ترافیک است.

 

نقاط کور را دریابید!
اگرچه تجربیات و یافته های علمی نشان می دهند که تغییر لاین و رانندگی نکردن بین خطوط چندان مؤثر نیست، در برخی موارد نیز ممکن است این کار الزامی باشد. بنابراین چه این کار ضرور باشد چه از سر عادت به سراغ آن بروید، دست کم با احتیاط کافی دست به فرمان شوید. برای یک تغییر لاین مطمئن و کم خطر، 8 گام را از چک کردن آینه ها، تا خاموش و روشن کردن به موقع راهنما و تنظیم سرعت را شاید همه رانندگان به خوبی بدانند. اما مهم ترین آسیبی که رانندگانی را که بین خطوط رانندگی نمی کنند تهدید می کند نقاط کور خودرو است. حتی در استانداردترین طراحی های خودروهای مختلف ممکن است نقاطی در پشت سر یا کناره ها باشند که در آینه ها قابل مشاهده نیستند. بنابراین پس از بررسی آینه ها حتما از روی شانه سمت راست، نگاهی با دقت داشته باشید.

 

قانونی که شاید ندانسته بشکنید
بررسی تخلفات رانندگان در سال 2017 میلادی در اتحادیه اروپا نشان می دهد برخی رانندگان بدون اینکه متوجه شوند، قانون شکنی کرده اند. یکی از رایج ترین تخلفات استفاده نکردن از راهنما هنگام تغییر لاین در بزرگراه هاست. رانندگان موظف اند دست کم 5 ثانیه قبل از اقدام و 5 ثانیه پس از پایان تغییر لاین راهنمای خودرو را استفاده کنند. اما تغییر ناگهانی یا بی احتیاط لاین و رانندگی نکردن بین خطوط نیز تخلف دیگری است که پای نمره منفی و جریمه را می تواند به سابقه رانندگی متخلفان باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->